Ana Sayfa > Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

MERKEZ HASTANESİNE HOŞGELDİNİZ

1.     Tıbbi Kayıtların Gizliliği

Hastalar, tedavileriyle ilgili bilgilerin üçüncü kişilerle paylaşılmamasını isteme hakkına sahiptir. Hasta haklarına ve mahremiyetine saygı duyan Merkez Hastanesi, tıbbi kayıtların gizliliğini esas alır ve hastaya ait bilgileri üçüncü kişilerle paylaşmaz.

2.       Hasta Hakları Birimi

Hasta Hakları Birimi hastaların sorunlarını dinler ve takibini yapar. Ayrıntılı değerlendirme yaptıktan sonra hasta ve yakınlarını bilgilendirir. Siz de rahatsızlık duyduğunuz her konuda Hasta Hakları Birimine başvurabilirsiniz.

3.       Memnuniyet Anketi

Hasta Memnuniyet Anketi, aldığınız hizmete dair görüşlerinizi bildirmek, bizim de verdiğimiz hizmeti geliştirmek için hazırlanmıştır. Anketi, hastaneye yatış ve poliklinik işlemleri bittikten sonra doldurabilirsiniz.

4.       Hasta Hakları ve Sorumlulukları

Hasta haklarını ön planda tutan Merkez Hastanesi; hasta haklarını bilgi edinme hakkı, tıbbi bakım ve tedavi hakkı, aydınlatılmış onam hakkı, hasta mahremiyetinin korunması hakkı ve başvuruda bulunma hakkı başlıkları altında değerlendirir.

5.       Tıbbi Bakım ve Tedavi Hakkı

Her hasta ırk, dil, din ayrımı gözetmeksizin eşit olarak, saygın bir şekilde sağlık hizmetlerinden yararlanma hakkına sahiptir. Sağlık kuruluşunu, doktorunu ve diğer sağlık personelini seçebilme ve değiştirebilme hakkına sahiptir. Kendisiyle ilgili tıbbi kararlara ve tedavi planına katılma, tedavi planını reddetme ve tıbbi bakıma her an ulaşabilme hakkına sahiptir.

6.       Yatış İşlemleri

Doktorunuz tarafından yatış onayınız verildikten ve gerekli birimler bilgilendirildikten sonra yatış işlemleriniz başlatılır. Sigorta provizyon işlemleri ise, yatışınızın kesinleşmesinden hemen sonra başlatılır. Yatış tarihinden önce sigorta kurumunuz ile temasa geçebilir ve poliçenizin, alacağınız hizmetlerin ne kadarını kapsayacağını öğrenebilirsiniz.

6.1.Kabul İşlemleri

Yatış işlemlerinin başlangıcı olan kayıt sırasında, daha önce hastanemize başvurmadıysanız, size özel bir protokol numarası oluşturulur ve dosyanız bu numara üzerinden takip edilir. Yatış işlemleriniz tamamlandıktan sonra üzerinde protokol numaranız, adınız ve doğum tarihinizin bulunduğu hasta bilekliği bileğinize takılır. Lütfen, hastanede kaldığınız sürece bilekliğinizi çıkarmayın, yıpranması durumunda hemşirenizden yenisini talep edin. Kabul işlemlerini mesai saati içinde bekleme salonunda Hasta Yatış ve Taburcu İşlemleri Bölümünde, mesai saati dışında  hastanenin giriş katında bulunan Hasta Kayıt-Kabul Bölümü’nde yaptırabilirsiniz. Kabul işlemlerinin gerçekleşmesi için aşağıdaki belgeleri yanınızda bulundurmanız önerilir:

  • Nüfus cüzdanı veya ehliyet (T.C. Kimlik Numarası)
  • T.C. vatandaşı olmayanlar için pasaport
  • Tıbbi kayıt veya dokümanlar
  • Özel sigortalılar için sigorta kartı ve doktorun doldurduğu sigorta yatış onay formu, tedavi masraflarına ilişkin bilgilendirme

Oda fiyatı bilgisi yatış öncesi, yatış süresince oluşan tedavi masraflarına dair bilgi hasta yatış ve taburcu işlemleri bölümünden yatış süresi boyunca alınabilir. Özel sağlık sigortası bulunmayan veya sigorta kurumundan onay alınamayan hastalardan ise, kabul işlemleri sırasında belirli bir miktar avans talep edilir.

6.2.Taburculuk İşlemleri

Taburculuk işlemlerini mesai saati içinde bekleme salonunda Hasta Yatış ve Taburcu İşlemleri Bölümünde, mesai saati dışında hastanenin giriş katında bulunan Hasta Kayıt-Kabul Bölümü’nde yaptırabilirsiniz.

                6.3.Oda Seçenekleri

Merkez Hastanesi hastalarının taleplerini karşılamak için farklı büyüklükte ve özellikte oda seçenekleri sunar. İsteğiniz doğrultusunda, yatışınızdan önce hasta yatış ve taburcu işlemleri bölümünden bilgi alarak tercih yapabilirsiniz. Yoğunluk nedeniyle oda talebiniz karşılanamayabilir. Bu durumu göz önünde tutarak yatış tarihinden önce hasta yatış ve taburcu işlemleri bölümüne başvurmanız önerilir. Özellikle doğum yapacak hastalar, tahmini doğum tarihlerinden mümkün olduğu kadar önce hasta yatış ve taburcu işlemleri bölümüne bildirebilirler.

7.       Tedavi ve Bakım Ekibimiz

7.1.Doktorlar

Tedavi ve bakım hizmetlerini disiplinlerarası yaklaşımla sunan Merkez Hastanesi’nde yatış kararını veren doktor sizden sorumlu olur. Yatışınıza onay veren doktor, yatış süresince tedavinizi düzenler ve takibinizi yapar.

7.2.Hemşireler

Yatış işlemleri bittikten sonra, odanızın bulunduğu servise çıkarılırsınız. Burada bakımınızdan sorumlu kat hemşirelerimiz tarafından kata kabulünüz yapılır. Bu sırada, hemşirelerimiz kendilerini tanıtır, odanız hakkında bilgi verir ve varsa sorularınızı yanıtlar. Lütfen, yatış süresince hemşireleriniz ile iletişim kurmaktan ve onlara sorularınızı yöneltmekten çekinmeyin.

Tedavinizle ilgili olarak yattığınız süre boyunca ve taburculuk esnasında hemşireler tarafından gerekli bilgiler verilir.

7.3.Laboratuvar

Laboratuvar sonuçlarınızı, hastanemizde bulunan laboratuvarlardan test örneğinizi verdiğiniz gün alabilirsiniz.

7.4.Yoğun Bakım- Ambulans

Merkez Hastanesi Yoğun Bakım Ünitesi’nde yatan hastaların tedavileri, yoğun bakım uzmanları tarafından 24 saat takip edilerek gerçekleştirilir. Ünitemizde ziyaretler yoğun bakım sorumlu doktorunun belirlediği saatlerde günde bir (1) defa gerçekleştirilir. Yoğun bakıma yapılan ziyaretler sırasında ellerin yıkanması ve diğer koruyucu önlemlerin alınması önerilir.

Taburcu olurken ambulansla transfer edilmeniz gerekirse, talebinizi Süpervizör hemşirelerimize bildirebilirsiniz. Talebiniz alındıktan sonra, ambulansla transferiniz planlanır.

8.       Sağlığınız ve Güvenliğiniz

Tedavi sürecinizin sorunsuz ve güvenli geçmesi için işbirliğinize ihtiyaç duymaktayız. Yatış süresince bakım planınıza uymanın yanı sıra aşağıdaki noktalara da dikkat etmeniz tedavinizin başarısını arttıracaktır.

8.1.Bilgilendirme Yayınları

Merkez Hastanesi’ne, bölümlerine ve sunulan hizmetlere yönelik olarak yayımlanan broşür ve kitapçıklardan gerekli olabilecek bilgileri edinebilirsiniz.

8.2.Temizlik

El temizliği, mikropların yayılmasını önlemekte önemli rol oynar. Ellerinizi 15 saniye yıkamanız, yakınlarınızı ve ziyaretçilerinizi de el hijyenine teşvik etmeniz önerilir. El temizliği için odanızda bulunan el temizleme jelini de kullanabilirsiniz. Çarşaflarınız veya önlüğünüz kirlendiğinde değiştirilmesine yönelik talebinizi hemşirenize bildirebilirsiniz.

8.3.İlaç Güvenliği

Hastaneye yatmadan önce kullanmaya başladığınız ilaçları, gıda veya ilaçlara karşı alerjilerinizi ve daha önce oluşan yan etkileri doktorunuzla paylaşmanız tedaviniz için son derece önemlidir.

Lütfen, reçeteli ve reçetesiz ilaçları, vitaminleri, bitkisel ürünleri ve yakınlarınızın size verdiği ilaçlar dahil olmak üzere, kullanmakta olduğunuz tüm ilaçları doktorunuza veya hemşirenize bildirin.

Hemşirenizden, hangi ilacın ne amaçla verildiğini ve saat kaçta alınacağını öğrenebilirsiniz.

8.4.Hastane Temizliği

  • Her oda için dezenfekte edici ürün çözeltisi ile hazırlanmış temiz bir mop kullanmak.
  • Her oda için dezenfekte edici ürün çözeltisi ile hazırlanmış ve renk kodlarına göre ayrılmış temizlik bezleri (mavi, sarı ve kırmızı) kullanmak.
  • Temizliğin her aşamasında el temizliğine özen göstermek amacıyla eldiven kullanmak.
  • Kirliyi her zaman temizden ayrı tutmak.

8.5.Düşme Riski

Hastanede tedaviniz süresinde düşme riskiniz günlük yaşamınızda olduğundan daha yüksek olabilir. Aldığınız ilaçlar, uygulanan girişimler, cerrahi müdahaleler, hastalığınızda güçsüzleşmeniz veya dengenizin bozulması, riski arttıran temel nedenlerdir. Bunun yanı sıra etrafınızdaki tıbbi cihazlar ve yabancı bir ortamda olmanız da hareketlerinizi sınırlandırabilir.

Aşağıdaki konuları sağlık bakım ekibiniz ile konuşarak ve birlikte uygulayarak riski en aza indirebilirsiniz:

  • Önceki düşüşlerinizin aktarılması.
  • Düşme riskinin değerlendirilmesi.
  • Düşmeye karşı önlemlerin alınması.
  • Düşmeyi önleyici ekipmanın kullanılması.
  • Hemşire çağrı sisteminin kullanılması.
  • Tuvalet veya banyo ihtiyacının giderilmesi.
  • Odada yalnız kalacaksanız, çağrı sisteminin elinizin altında olması.
  • Sağlığınıza ve güvenliğinize dair dikkat edilmesi

 9.       Sağlığınıza ve güvenliğinize dair dikkat edilmesi gereken diğer noktalar şöyledir

  • Hasta bilekliğinizin üzerindeki bilgilerin doğruluğundan emin olun.
  • Hasta bilekliğinizi taburcu oluncaya kadar çıkarmayın, yıpranması veya çıkması durumunda hemşirenizden yenisini isteyin.
  • Her işlem, girişim veya ameliyattan önce bakım ekibinin, kimliğinizi bilekliğinizdeki bilgilerle doğruladığından emin olun.
  • Tedavinizin herhangi bir noktasında, anlamadığınız bir konu olursa sorularınızı hemşirelere yöneltin. Tedavinize dair sorularınızı, doktorunuz veya hemşireniz odanızdayken aklınıza gelmiyorsa bir kenara not edin.
  • Konuşma veya duyma zorluğu yaşıyorsanız, durumunuzu belirterek yardım isteyin.
  • Odanızda sigara içmeyin, yakınlarınızın da sigara içmesine izin vermeyin.
  • Yanınızda getirdiğiniz elektrikli bir cihaz varsa kullanmadan önce hemşirenize bildirin.

9.1.Taburculuk

Tedavinizin sonunda taburcu olma zamanınız, doktorunuz tarafından belirlenir. Taburcu olurken doktorunuzla yapacağınız görüşmede; bakımınızın devamı için yapmanız gerekenler, kontrol randevularınız, kullanmanız gereken ilaçlar, fizik tedavi ve diğer rehabilitasyon ihtiyaçlarınız ve beslenme konularında bilgi alabilirsiniz.

Taburcu olurken size yardımcı olacak bir yakınınızın yanınızda olması kolaylık sağlayacaktır.

9.2.Taburculuk Sonrası Bakım

Doktorunuz ile taburculuk sonrası bakımınızı konuşurken not almanız veya yazılı olarak istemeniz tedavinizin detaylarını hatırlamanıza yardımcı olacaktır. Görüşme sırasında, soru sormaktan ve cevapları not etmekten çekinmeyin.

Evde bakımınızı sürdürürken, lütfen aşağıdaki önerileri uygulamaya özen gösterin:

  • Reçetenizi inceleyin ve doğru ilaçları, doğru zamanda aldığınızdan emin olun.
  • Düşme riskine karşı önlem alın.
  • Yatağınızın yanında ve kolayca ulaşabileceğiniz bir yerde zil veya telefon bulundurun.
  • Sigara içmeyin.
  • Evinizde oksijen tüpü bulunduracaksanız dikkatli olun. Oksijen yanıcı bir madde olduğu için, yakınında ateş veya sigara bulundurmayın.
  • Fişe takılan bir medikal cihaz kullanacaksanız, uzatma kullanmadan topraklanmış bir prize takın.

Merkez Hastanesi hasta odalarında, ihtiyaç halinde kullanılmak üzere hemşirelerimize ulaşmayı kolaylaştırmak hemşire çağrı sistemi bulunur. Hemşireniz, odanızı tanıtırken sistemi size anlatır. Yatağınızın başucunda ve Tuvalet ve banyoda bulunan kordonlu sistem hemşire bankosundaki görevlileri uyararak, hemşirelerimizle iletişim kurmanızı sağlar. Uyarı sinyalini duyan hemşiremiz en kısa sürede yanınızda olur.

9.3.Hasta ve Refakatçi Yemeği

Tedavinize uygun seçeneklerden oluşan menü, sabah saatlerinde size ulaştırılır. Beslenmeniz, tedavinizin bir parçası olduğu için hastane dışından yemek yememeniz önerilir. Hasta ve refakatçi yemeği odanıza servis edilir ve boş tepsiler uygun olduğunuz zaman odanızdan alınır. Yemek servis saatlerimiz aşağıdaki gibidir:

Kahvaltı Servisi: 07:00-08:00,

Öğle Yemegi Servisi: 12:00-13:00,

Akşam Yemeği Servisi: 17:00-18:00.

9.4.Refakatçi Yatağı

Yatış süresince odanızda refakatçinizle kalmaya özen gösterin. Refakatçi konaklaması ve yemek hizmeti, oda ücretinize dahildir. Refakatçinizin kalabilmesi için açılır koltuk bulunmaktadır.

9.5.Telefon

Odanızın dahili hat numarası, oda numaranızla aynıdır. Santral operatörü için 0'ı tuşlayabilirsiniz. Telefonunuz dış aramalara açık olup, dahili numaranızda size ulaşabilirler. Ayrıca odanızda bulunan TV ile listede bulunan kanalları seyredebilirsiniz.

9.6.İnternet

Hastanemiz, hasta odalarında kablosuz internet hizmeti de sunar. Ulanıcı şifresi yatışınız esnasında sunulur. Bağlantı ile ilgili bir sorun yaşarsanız lütfen hemşirenize bildirin.

9.7.Buzdolabı

Kişisel kullanımınız için ayrılmış mini bir buzdolabı bulunur. Buzdolabı kapağını açık bırakmamaya ve içinde koku yapabilecek gıda maddeleri bulundurmamaya lütfen özen gösterin.

9.8.Elektrikli Eşyalar ve Aydınlatmalar

Kişisel elektrikli eşyalarınızı yanınızda getirdiyseniz kullanmadan önce, hemşirenize eşyalara dair bilgi vermeye özen gösterin. Cihazlarınızı çalıştırmak için banyoda ve oda duvarlarındaki prizleri kullanabilirsiniz. Yukarıda belirtilenlerin dışındaki prizleri kullanmamanız önerilir.

Odanızın ışıkları, giriş duvarında bulunan düğmelerden kontrol edilir. Hasta yatağının başucundaki panelin üzerinde bulunan kumanda donanımı, sadece tıbbi hizmet içindir. Lütfen sadece oda ışıklarınızı açıp kapatan düğmeleri kullanmaya özen gösterin.

9.9.Klima Sistemi

Odanızın girişinde, duvara monte edilmiş olan klimadan oda sıcaklığını ve klimanın çalışma hızını ayarlayabilirsiniz. Lütfen, hastane içinde klima ile sağlanan temiz havanın kalıcı olması için odanızın penceresini açmamaya özen gösterin.

9.10.Hasta Yatağı

Yatağın korkuluklarında ve ayakucunda bulunan bu butonlar yatak ayak ve baş kısmı yüksekliğini ayarlar.

Genel Hizmetler

10.   Tıbbi Kayıt

Hastanemizde yattığınız süre içinde konulan teşhis, yapılan inceleme ve tedavilerin özeti olan epikriz, doktorunuz tarafından yazılır ve kat hemşiresi tarafından size teslim edilir.

10.1.Oda Servisi

Bekleme salonunda bulunan Cafe’miz haftanın 7 günü 08:00-22:00 saatleri arasında açık olup, odaya servis hizmeti de sunar.

10.2.Çiçek

Yakınlarınızın gönderdiği çiçekler, taşıdıkları mikroorganizmalarla çeşitli enfeksiyonlara veya alerjilere neden olabilir. Bunun yanı sıra, odanızın dışına yerleştireceğiniz çiçekler, deprem ve yangın gibi acil durumlarda hasta çıkış yollarını kapatabilir. Belirtilen risklerden dolayı hasta odasına çiçek kabul edilmez.

10.3.Güvenlik

Merkez Hastanesi, hastalarının güvenliğini 7 gün 24 saat görev yapan güvenlik görevlileriyle sağlar. Güvenlikle ilgili herhangi bir sorun yaşadığınızda öncelikli olarak hemşirenize, ardından da güvenlik görevlilerine haber verebilirsiniz. Yatış sürecinde kaybolan veya taburculuğunuz sırasında unuttuğunuz eşyanız için Güvenlik Bölümü ile iletişime geçebilirsiniz. Aşağıdakiler, güvenlikle ilgili özellikle dikkat edilmesi gereken noktalardır: Güvenlik görevlilerimiz tüm çanta ve paketleri kontrol etmekle yetkilidirler. Kişisel eşyalarınız, değerli evrak ve belgeleriniz sizin sorumluluğunuzdadır. Lütfen bunları yanınızdan ayırmamaya özen gösterin.

10.4.Otopark

Aracınızı, otoparkımıza çabuk ve sorunsuz bir şekilde park edebilirsiniz. Lütfen, otopark görevlilerimizin yönlendirmelerine uymaya ve Acil Servis girişi önüne park etmemeye özen gösteriniz. Otoparkımız ücretsiz olup, vale servisimiz de mevcuttur.

10.5.Anlaşmalı Kurumlar

  • ACIBADEM SAĞLIK VE HAYAT SİGORTA A.Ş.       
  • ALLIANZ SİGORTA A.Ş.      
  • AKSİGORTA A.Ş.       
  • AMERİCAN LIFE  HAYAT SİGORTA A.Ş.       
  • ANADOLU ANONİM TÜRK SİGORTA ŞİRKETİ       
  • AXA SİGORTA A.Ş       
  • ERGO SİGORTA A.Ş.       
  • GROUPAMA SİGORTA A.Ş       
  • GÜNEŞ SİGORTA A.Ş.       
  • MAPFRE GENEL YAŞAM SİGORTA A.Ş.       
  • MARM ASSTANCE       
  • REMED ASİSTANCE       
  • FORTİS BANK A.Ş. MENSUPLARI EMEKLİ SANDIĞI      
  • YAPI KREDİ SİGORTA A.Ş.

 

 

 

Son Güncelleme Tarihi: 2014-10-10