Ana Sayfa > Kurumsal > Haklar > Hasta Hakları

Hasta Hakları

Hasta hakları birimimiz Hastanemizin 2. katında hizmet vermektedir.

Tel       : 444 6 441 - 3221

E-mail : hastahaklari@merkezhastanesi.com.tr

Bir sağlık kuruluşunda sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin

  •  Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya
  • Eşitlik içinde Hizmete ulaşma: Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya
  • Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye
  • Kuruluşu seçme ve değiştirme: sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetinden faydalanmaya
  • Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye
  • Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye
  • Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya
  • Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya
  • Reddetme ve Durdurma: Tedaviyi reddetme ve durdurulmasını isteme
  • Güvenlik: sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya
  • Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde dini vecibelerini yerine getirmeye
  • Saygınlık Görme: saygı, itina ve ihtimam gösterilerek güler yüzlü, nazik, şefkatli, sağlık hizmeti almaya
  • Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültü ve rahatsız edici tüm etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya
  • Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usul ve esaslara uygun ziyaretçi kabul etmeye
  • Refakatçi Bulundurma: mevzuatın sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye
  • Müracaat, şikayet ve Dava hakkı: Haklarının ihaleli halinde mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya
  • Sürekli Hizmet: Gerektiği sürece sağlık hizmetlerinden faydalanmaya hakkı vardır.

 

Son Güncelleme Tarihi: 2016-10-24